16 januari 2014

UTMANING: Din bokhylla

Bokugglan hade gjort en utmaning, där man skulle titta i sin bokhylla och leta i en viss bok. Jag tänkte göra utmaningen idag :) Bokugglan vill att man ska länka henne om man gör utmaningen, men här är den:

* * *

Så här gör du:
Gå till din bokhylla. Till den översta hylla, längst till höger. Räkna till din 34:e bok. Om hyllan tar slut så fortsätt till hyllan under och om du inte har 34 böcker, så börja om från ett. ta ut boken. Fyll i formuläret här under.

Titel: Judy Moody and the not bummer summer (på engelska)
Författare: Megan McDonald

Bläddra till sidan 68 och skriv första meningen på rad 13: "This won't take much longer. I promise", said Aunt Opal.
Sista ordet på sidan 97: "Everything!"
En sak som finns på framsidan: En bergochdalbana
Tredje meningen i hela boken: The countdown: only 27 minutes, 17 seconds, and 9 milliseconds until... SUMMER!
Det första ordet du såg på sidan 33: Fuzzy
Vad tycker du om den här boken: Haha, det var den boken som jag läste när jag skulle lära mig engelska. Den var rätt barnslig, men jag satt nog ändå och läste och läste tills den var slut! Den är speciellt skriven med meningar som "MEGA-cool!" , "Frank Pearl, my used-to-be-second-best-friend-but-now-he's-my-first-worst-enemy, called me a FUN SPONGE." och  "Just. Tell. Me. Everything!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det någon bok som jag borde läsa? Någon som jag läst, men borde recensera? Har du något bra boktips, eller kanske en egen bokblogg som jag borde kolla in? Kommentera bara!