14 april 2014

Allmänt om de senaste månaderna

Hej hej, bloggen.

Nu tänkte jag att det var dags att kika in här igen. Förlåt för så otrolig dålig uppdatering de senaste månaderna, men det har varit väldigt mycket i skolan och jag har inte ens läst särskilt mycket. Men jag tänkte, att i stället för att be om ursäkt hela detta inlägg som i så många andra, är det kanske dags att bara bättra sig och skriva om läsning istället.

Jag har läst ut Beautiful Creatures 2 och börjat på The fault in our stars. I know, I know, det är inte så mycket läst på över två månader (!) men vi har haft ett läsprojekt i skolan där vi skulle läsa massa böcker från en och samma författare. Författaren var Per Nilsson, och det kanske inte riktigt var min typ av böcker så jag tyckte att de var sådär. De var skrivna på ett väldigt speciellt sätt som jag tror passar ganska många, men jag fastnade inte riktigt för skrivsättet eller handlingarna i böckerna jag läste. Det fanns andra böcker av honom som jag hellre hade läst, men vi fick inte tillgång till alla hans böcker. Det är anledningen till min asdåliga läsning.

I alla fall, jag håller på att läsa The fault in our stars, Förr eller senare exploderar jag, på svenska, eftersom jag ville läsa en engelsk bok. Det tar lite längre tid och man måste anstränga sig mer än att läsa på svenska.

Idag köpte jag även en bok, Looking for Alaska av ingen mindre än John Green! Mer om det kommer.

Det jag ville spara till sist...

... är att det är PÅSKLOV! Tjoho!

Vi hörs inom kort. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det någon bok som jag borde läsa? Någon som jag läst, men borde recensera? Har du något bra boktips, eller kanske en egen bokblogg som jag borde kolla in? Kommentera bara!