23 januari 2014

Om att vara annorlunda

Nu tänker jag ta upp ett ganska viktigt, enligt mig, ämne. Att våga vara sig själv. Det är superviktigt att alla, till exempel i skolan, vågar vara annorlunda. Nästan ännu viktigare är att folk respekterar sådana som vågar vara annorlunda. Nu menar jag inte att det är fel att vara precis som alla andra, folk kan vara helt bekväma med att vara mainstream. Det är inte det som är poängen. Dit jag vill komma är att, om någon är annorlunda, acceptera den för det! Om du inte gör det är det du som är feg för att du inte vågar ens tänka på vad folk tycker om dig. När internet är så populärt att man kan nå varandra även om man bor på olika sidor av jordklotet på 2 sekunder, då påverkas man vare sig man vill eller inte.

Detta var bara något slags åsiktsinlägg, jag tycker att det är kul att skriva sådana även om det inte hör till böcker. Jag hoppas att någon där ute håller med mig.

Haha, bara en bild som jag ritade i paint. Proffsigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det någon bok som jag borde läsa? Någon som jag läst, men borde recensera? Har du något bra boktips, eller kanske en egen bokblogg som jag borde kolla in? Kommentera bara!